Tgrt Haber
07 Aralık 2018 09:04

Paris sıktı, İstanbul'u pazarlayın

İstanbul ve Türkiye’nin çok özel ve güçlü bir marka olduğunu belirten Kotler, “ABD’li dostlarımla konuşuyorum; Paris’e gitmekten sıkıldılar. İtalya’ya da gidebilirler ama buraya gelmek istiyorlar. Bu özel markayı bir satışçı gibi pazarlamanız gerekiyor” dedi

Paris sıktı, İstanbul'u pazarlayın
paris,sarı yelekliler

Pazarlama sektörünün babası olarak kabul edilen Prof. Dr. Philip Kotler’in kurucu olduğu Dünya Pazarlama Zirvesi (World Marketing Summit), ilk defa İstanbul’da İTO ev sahipliğinde düzenlendi. Türkiye Gazetesi'nden Sercan Akıncı'nın haberine göre, dört binden fazla kişinin katıldığı zirve kapsamında gazetelerin ekonomi yönetimiyle bir araya gelen Kotler, İstanbul ve Türkiye’nin çok özel ve güçlü bir marka olduğuna vurgu yaparak, İstanbul’un tanıtıma ihtiyacı olduğunu söyledi. Türk kültürünün dünya tarafından merak edildiğini belirten Kotler “ABD’li dostlarımla konuşuyorum; Paris’e gitmekten sıkıldılar. İtalya’ya da gidebilirler ama buraya gelmek istiyorlar. Maalesef insanlar İstanbul’a kendiliğinden geliyorlar. Bu özel markayı bir satışçı gibi pazarlamanız gerekiyor. Türkiye hakkında kısa ve öz mesajınız olmalı. İstanbul’dan sevgilerle gibi” diye konuştu. Kotler, etkileyici bir marka olarak gördüğü İrlanda’nın pazarlama bakanlığı kurduğuna dikkat çekerek “Mesela İrlanda ABD’nin büyük gazetelerinin yazarlarını ülkeye davet etti ülkeyi onlara tanıttı. Sonra gazetelerinde yazdılar. Siz de böyle yapabilirsiniz, biraz para harcayın ve ülkenizi tanıtın” önerisinde bulundu. “Havalimanınızda hep İtalyan markaları var” diyen Prof. Dr. Kotler, Türkiye’nin başarılı olduğu alanlarda kendi markalarını oluşturabileceğini fade etti.

İDDİANIZ VE İSTEĞİNİZ VAR

Toplantıda Türk iş dünyasında başarılı olma arzusunun çok fazla olduğunu, buna saygı duyduğunu dile getiren Kotler, “İddianız var, gelenek var, istek var, gideceğiniz yön var. Öncelikle markaları oluşturmada bir beceri oluşturmamız lazım. Para da lazım ama fikir olmalı. Sizin markanızın bir mükemmellik standardı oluşturmaması için hiçbir sebep yok. Sadece geleneksel reklamcılıkla kalmak doğru değil. Dijitale odaklanın” dedi.
Toplantıda konuşan İTO Başkanı Şekib Avdagiç ise ülkemizin on yıl sonra dünyanın en büyük 500’ü arasına giren markalar oluşturması gerektiğini söyledi. “Bugünün değil on yıl sonranın markalarından söz ediyorum” diyen Avdagiç, ülkemizdeki “Tüm markalarımızın değeri bir Amazon etmiyor” gibi komplekslerden sıyrılması gerektiğini kaydetti.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...